Tuesday, December 11, 2012

The Alternate Story : Part 8


"Selamat hari jadi! Selamat hari jadi! Selamat hari jadi Attira! Selamat hari jadi!" Pakpakpak (bunyi tepuk tangan)...

Ahhh! Isy apa u ni tangkap gambar i.
Malulah camni. 

"Dah jom semua makan kek ni! Mahal tau aku beli kat Secret Recipe!"
Malam ni ada majlis hari jadi Attira dalam kelas 5D. Tema malam ni semua orang pakai baju merah. Attira tempah kek special untuk majlis hari jadi dia ni. Fuh bukan main hepi Attira. Mentang-mentangla malam ni malam Sabtu, takde prep. Attira dok ber-hepi ni dia tak tau lagi ada 'hadiah' yang Azri ngan budak laki 5D sediakan nanti.

"Weh, Alep mana?"
Anis tiba-tiba bersuara. Masa tu semua orang tengok sekeliling. Eh, betul la, Alif takde pun dalam kelas. Mana dia pergi?
"Je, mu tau x mano Alep?", tanya Anis.
"Dok weh. X tahu aku."

Mano Alep nih. Lapo doh nii

Pada masa yang sama, aku tengah kat kafe, beli nasi lemak jap. Rasa bersalah masih menyelubungi diri aku. Aku rasa baik aku cuba jauhkan diri dari 'dia' untuk sementara waktu ni. Sori Tira, sebab tak datang birthday kau.
Kat kafe tu aku terserempak ngan Syahir. Dia tengah tolong Kak Ila jual nasi lemak. Ah nyibuk la dia ni.

"Eh Lep, ko buat apa kat sini. Bukan ke malam ni ada birthday Tira? Ko tak gi ke?"
"Err.. Tak. Malas ah aku nak gi. Hmmm ada problem sikit la. Dah2 bagi aku nasi lemak ayam satu."

Budak Kuantan ni makan nasi lemak waktu prep tu dah jadi kebiasaan. Sepatutnya nasi lemak tu makan masa pagi. Ye dok?

"Ko nak gi mana tu Syahir? Dah siap jual ke?"
"Aku dah lama kot jaga kat sini. Aku nak makan kat kelas jap. Ko nak join tak?"
"Boleh je. Jom.."

Aku mula masuk dalam kelas 5F.. Masyaallah, ada beberapa orang je. Mana orang lain gi ni. Yang ada tu geng-geng Syahir ngan beberapa orang budak pompuan. Eh, LDP spek putih pun kelas ni la...

"Wei LDP spek putih! Lama tak jumpa!", sapa aku. Sebenarnya aku tak ingat pun nama dia.
"Eh bukan baru jumpa semalam ke kat koop."
"Tu kira lama lah tu. Hahaha.. Eh, novel apa ko baca tu?"

Aku perasan LDP spek putih ni tengah baca novel. Kalau... Ada... Jodoh... Novel jiwang rupanya. Aku pun baca novel. Tapi novel unsur humor sikit cam "Ini Suatu Cerita". Kau ada baca? Hehehe. Aku tak layan novel mi Cintan macam tu.

"Woi Lep, ko nak makan tak nasi tu. Aku nak habis dah ni.", kata Syahir. Maka dengan cepatnya aku pun mula makan nasi lemak aku.
"Jadi ko plan nak buat apa lepas ni?"
"Hahaha.... Aku ingat nak fly jap. Cari barang."

Masa tu terlintas kat otak aku. Sesuatu... yang tak pernah aku buat.

"Jadi siapa je yang ikut ko fly nanti?"
"Aku ngan Syuk dua je la."

"Errr... Nak ikut boleh tak? Hehehe"


Mapuh Alep la dio tak mari.
Boo sama dia. Booo!!


4 comments:

Awan Nina said...

Kalau Ada Jodoh? HAHAHAHAHA. asal tak mention nama Pian ouh. haha. btw, live traffic feed kau kat sebelah ni mengatakan aku dari Kota Kinabalu -.-

Unknown said...

Aaa.. pasal Pian nanti la aku letak. Live traffic tu memang macam tu da.. aku view dari sabak bernam pun dia tulis dari petaling jaya

Awan Nina said...

eh kau balik m'sia? tak cakap pung?

Unknown said...

Ahaha. Nak bitau cane. Ko kan tengah puasa twitter. btw aku pun tengah puasa twitter ni :p

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...