Wednesday, October 24, 2012

The Alternate Story : Part 3

Burung berkicauan di pagi Sabtu... Ahh indah sungguh pagi ini...(ayat keling sikit)

POMPOMPOM!!!

Baba Lan memukul loker yang ada kat JB West ngan rotan kayunya. Rotan tu Baba Lan amik dari ayahanda kot, sebab setahu aku Baba Lan mana ada rotan sendiri.  "Haaa bangun bangun! Apa, awak ingat hari Sabtu takde morning call lah ya? Cepat gi morning call! Tak payah awak semua sibuk-sibuk nak mandi. Ni bukan lawak bodo ya.."

Aduh, Baba Lan ni tak sporting langsung la. Sepatutnya hari cuti ni biarlaa bagi orang rehat. Tapi nama tu pun duduk asrama. Semua peraturan kena larrr ikut. Tapi sebenarnya aku ni dah siap mandi, pakai baju. Kalau nak diikutkan, akulaa orang first bangun kat JB, dan orang yang paling awal mandi. Yang lain tu ada la yang bangun sembahyang Subuh, tapi lepas tu tidur balik la. Jadi budak-budak blok J semua pun terhegeh-hegeh turun gi morning call. Eh, Blok J je ke yang lambat? Yupss, sebab blok J ni dihuni pelajar Form 5, so x heran la kalau kitorang semua lambat turun. Hehehehe...

Morning call macam biasa la, menyanyi, zikir asmaul-husna, dengar cikgu bercakap kat depan. Biasanya BWP berdiri kat depan kan. Tapi aku tengok BWP laki yang ada cuma Amirul, Aiman Wong, Fendi ngan Anis. Eh, mana Tat ngan Tengku haa? Oh, aku tengok budak-budak bilik H1 yang lain pun takde. Aku rasa ni mesti diorang tidur lagi kat Blok H tuu.. Tengku sebenarnya blok J, tapi entah kenapa, dia ada hal kot gi tidur H1 malam tadi.

"Ok, jadi semua balik dorm masing-masing, gi gotong royong"
Eh?
"Ustaz, gotong-royong hari Ahad la ustaz.", kata M.D.
"Takpe, kita gotong-royong hari ni, kita gotong-royong esok jugak. Barula dorm bersih"
Ahhhhhhhhh....... Terpaksa la ikut cakap Baba Lan. Semua orang pun dengan rasa berat hatinya balik gi dorm masing-masing dan bersedia untuk gotong-royong.

Dalam perjalanan ke blok J, aku terdengar Aizad cakap ngan Arifi.
"Ha'ah. Nanti aku teman Aqeel gi klinik dengan Ustaz Ridhu. Kalau ada pape kat maktab bagitau aku tau."
Oh, rupanya Aqeel sakit. Sakit apa aku tak tau. Aku tak pulak tanya diorang. Hmm, lantakla. Malas pulak nak layan.

Cerita dilanjutkan ke waktu tengahari, lepas solat Zohor...

Tengku tengah bercakap ngan Tat dalam masjid.
"Alaaa, aku dengar dia demam sikit je la. Mesti sebab sejuk tidur dalam kelas.", kata Tat.
"Yela kot. Takpe la, nanti bila dia dah balik dari klinik tu aku jumpa dia kejap la."
Tengku ngan Tat dapat tau berita Aqeel demam pun dari Aizad. Tapi diorang lega sebab Aizad tak cakap apa-apa pun pasal diorang kat cikgu.

Tengtengtengteng~ (bunyi loceng)
"Kepada pelajar form 4 yang bernama Aqeel, sila ke BK sekarang kerana ibu anda sedang menunggu. Saya ulangi, kepada pelajar form 4 yang bernama Aqeel, sila ke BK sekarang kerana ibu anda sedang menunggu. Terima kasih."
Ada pengumuman dari BK. (Tak sure BK tu apa. Balai Ketibaan? Entah..) Tengku ngan Tat yang dengar pengumuman tu pun terus gerak gi BK, tertanya-tanya pasal Aqeel.

Bila diorang berdua sampai je kat BK, tak nampak pulak parent sesape kat situ. Jadi Tengku pun tanya kat mak guard(?) yang jaga kat situ.
"Oh, baru je tadi Aqeel gi keluar dengan mak dia naik kereta..", kata mak guard(?) tu.
"Aduh Tat, kita terlepas pulak nak jumpa Aqeel.", kata Tengku.
"Takpe la, kita tunggu je la. Aku rasa dia ok je...", balas Tat.

Malam tu, ada suatu kejadian menggemparkan berlaku di MRSM Kuantan ~~


No comments:

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...